Wstęp
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Iłży istnieje wizja rozwoju szkoły do 2014r. Dyrektor ma ustalony dla siebie racjonalny przydział zadań, który jest dostosowany do specyfiki kierowanej szkoły. Swoje uprawnienia dyrektor deleguje na piśmie:
a. zastępcy dyrektora,
b. kierownikowi warsztatów,
c. głównej księgowej.
Nowi nauczyciele są zatrudnieni w oparciu o przeprowadzoną rozmowę z dyrektorem szkoły. Istnieje system oceny pracy nauczycieli. Są opracowane kryteria oceny nauczyciela na poszczególne stopnie. Opracowana jest tematyka hospitacji i harmonogram hospitacji. Raz w roku dyrektor szkoły składa informację na Radzie Pedagogicznej z pełnienia nadzoru pedagogicznego.
Ocena pracy nauczyciela ma wpływ na jego doskonalenie. Szkoła ma opracowany plan doskonalenia zawodowego uwzględniający potrzeby indywidualne i zbiorowe.
Prowadzi prawidłowo dokumentację dotyczącą przebiegu nauczania, spraw kadrowych i kancelaryjnych. Zgodnie z planem rozwoju szkoła opracowuje roczne plany pracy. W opracowaniach tych uwzględnia się oczekiwania rodziców, lokalnego środowiska i uczniów. Oczekiwania rodziców i uczniów poznajemy w oparciu o wyniki ankiet.
Szkoła ma opracowany i zatwierdzony harmonogram Rady Pedagogicznej na pierwszym posiedzeniu Rady Pedagogicznej w danym roku szkolnym.
Wizja szkoły
Nasza szkoła jest przyjazna dla uczniów. Stwarza możliwości rozwoju emocjonalnego i intelektualnego kształtuje postawę człowieka kierującego się
w życiu zasadami moralnymi, dbającego o kulturę osobistą, szanującego tradycje narodowe i regionalne, ale też otwartość na nowoczesność. Uczy szacunku dla dobra wspólnego i kształtuje umiejętności interpersonalne. Utwierdza w przekonaniu, ze można, a nawet trzeba rozwijać własne zainteresowania i zdolności. W swoich działaniach szkoła otwarta jest na współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Misja szkoły
Misją naszej szkoły jest:
1. Zapewnienie każdemu uczniowi wszechstronnego rozwoju oraz przygotowanie do samodzielnego życia.
2. Podjęcie działań zmierzających do tego, aby nasz absolwent był człowiekiem kreatywnym, potrafiącym samodzielnie zdobywać potrzebną mu wiedzę i umiejętności.
3. Ukształtowanie człowieka poszukującego wartości moralnych, estetycznych i patriotycznych.
4. Wysoka efektywność kształcenia, przygotowanie do dalszej edukacji, dbanie o wysoką jakość kształcenia i wychowania.
5. Kształtowanie postawy dbałości o własne i cudze zdrowie.
6. Umocnienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
7. Pozyskiwanie środków finansowych z Unii Europejskiej na cele dydaktyczne i modernizacje klasopracowni.
Mocne strony szkoły
1. Bogata oferta programowa dla uczniów
2. Wysokie kwalifikacje kadry i duża chęć do doskonalenia
3. Dobrze funkcjonujący SU, samodzielność i poysłowość uczniów
4. Szerokie stosowanie technologii informacyjnej w procesie dydaktycznym
5. Dobra, stale wzbogacana baza dydaktyczna
6. Dobry wizerunek szkoły na zewnątrz
7. Zgrane grono, chęć współpracy interdyscyplinarnej
8. Zajęcia pozalekcyjne
1. Duża absencja na lekcjach, ucieczki z lekcji
2. Konieczność dojazdu na zajęcia praktyczne do Zębca
3. Brak dobrego kontaktu z niektórymi uczniami
4. Mało metod aktywizujących na niektórych lekcjach
5. Małe zaangażowanie rodziców w procesie wychowawczym
6. Niewystarczające wyposażenie szatni, mała przestrzeń korytarzy
Przy opracowywaniu programu rozwoju kierowaliśmy się zasadą,
że rozwój we właściwym kierunku to taki, który pozwala rozwijać i udoskonalać to co już jest dobre, ale także a może przede wszystkim poprawiać zauważone mankamenty. Dlatego też zadania przyjęte do realizacji na najbliższe lata dotyczą obu tych zagadnień. Wyodrębniliśmy zadania priorytetowe, których zrealizowanie będzie sprawą nadrzędną, a odpowiedzialność za nie została powierzona osobom funkcyjnym. Pozostałe zadania, niemniej ważne, będą realizowane w codziennej pracy wychowawców klasowych jak też na zajęciach przedmiotowych, pozalekcyjnych i innych formach pracy z uczniami. Liczymy, że zrealizowanie przyjętych w tym planie rozwoju zadań pozwoli podnieść nam jakość kształcenia i wychowywania powierzonych naszej opiece młodych ludzi oraz zbudować w środowisku wizerunek dobrej, bezpiecznej i przyjaznej uczniowi szkoły. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Iłży jest prowadzony przez samorząd powiatowy - Powiat radomski. W imieniu powiatu szkołą kieruje Wydział Edukacji, a nadzór pedagogiczny sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty. Szkołą kieruje dyrektor we współpracy z zespołem kierowniczym szkoły i Radą Rodziców.
Baza dydaktyczna
Szkoła jest miejscem, w którym młodzież spędza większą część swojego życia. Tutaj zdobywa wiedzę, spotyka się z kolegami, nawiązuje przyjaźnie. Musi, zatem znaleźć się w niej miejsce do pracy, odpoczynku, zabawy. Nasza szkoła w chwili obecnej dysponuje 11 klasopracowniami przedmiotowymi,
5 pracowni komputerowych z 80 stanowiskami dla uczniów podłączonych do Internetu. W szkole istnieje biblioteka oraz czytelnia. Ważnym elementem bazy szkoły są jej obiekty sportowe: pełnowymiarowa sala gimnastyczna oraz kort tenisowy, skocznia do skoku w dal, siłownia. Warunkiem prawidłowego przebiegu procesu dydaktycznego jest utrzymanie takiego stanu rzeczy,
a w miarę możliwości jego poprawa. Doposażenie pracowni, remont pomieszczeń wymagają ogromnych środków finansowych, a zatem nasze działania będą zmierzały do pozyskania tych środków oraz do znalezienia solidnych, lecz niedrogich wykonawców. Jako szkoła zawodowa musimy dążyć do modernizacji warsztatów szkolnych, które spełniają ważną rolę w kształceniu praktycznym uczniów.
Zadanie szczegółowe |
Formy realizacji |
Odpowiedzialny za wykonanie |
doposażenie pracowni |
pozyskiwanie środków pozabudżetowych na finansowanie doposażenia i remontów |
dyrektor, Rada Rodziców |
zakup atlasów i map geograficznych |
nauczyciele przedmiotu |
|
zakup atlasów i map historycznych |
nauczyciele przedmiotu |
|
zakup sprzętu audiowizualnego |
dyrektor szkoły |
|
Doposażanie w nowoczesny sprzęt pracownie komputerowe/ zakupy własne i poprzez projekty MEN/ |
Dyrektor, Rada Rodziców |
|
Zakup pomocy dla pracowni elektronicznej |
dyrektor, opiekunowie pracowni |
|
dbałość o stan techniczny pomieszczeń |
Modernizacja boiska do lekkoatletyki |
dyrektor, Rada Powiatu |
malowanie sal lekcyjnych |
opiekunowie pracowni, rodzice |
|
kapitalny remont sali gimnastycznej |
dyrektor, Rada Powiatu nauczyciele W-F, rodzice |
|
utrzymanie kortu |
nauczyciele W-F, opiekun sekcji tenisowej |
|
rozszerzenie oferty czytelniczej |
zakup nowych woluminów |
bibliotekarz, dyrektor szkoły, Rada Rodziców |
rozszerzenie prenumeraty czasopism popularnonaukowych |
bibliotekarz, dyrektor, Rada Rodziców, |
|
zakup programów komputerowych, programów dydaktycznych, encyklopedii i słowników wydanych na płytach CD |
bibliotekarz, dyrektor, Rada Rodziców, |
Kadra
Podstawą prawidłowej organizacji procesu dydaktycznego jest kadra szkoły. Ciekawie prowadzone zajęcia lekcyjne, wiedza przekazywana przez nauczycieli, odpowiednie zajęcia wychowawcze są gwarantem osiągnięcia sukcesu dydaktycznego. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Iłży dysponuje kadrą pedagogiczna dobrze przygotowaną do wymogów stawianych jej przez reformę oświaty. Wszyscy nauczyciele mają odpowiednie przygotowanie merytoryczne i metodyczne. Wszyscy też chętnie biorą udział w kursach doskonalących, warsztatach organizowanych przez ODN oraz inne ośrodki doskonalące. Aby sprostać wymaganiom zmieniającej się rzeczywistości planujemy:
Zadanie szczegółowe |
Formy realizacji |
Odpowiedzialny za wykonanie |
doskonalenie nauczycieli z uwzględnieniem awansu zawodowego |
udział w studiach podyplomowych |
dyrektor, nauczyciele |
udział w kursach kwalifikacyjnych |
dyrektor, nauczyciele |
|
udział w warsztatach przedmiotowych |
dyrektor, nauczyciele |
|
udział w konferencjach metodycznych |
dyrektor, nauczyciele |
|
indywidualna współpraca nauczycieli poszczególnych przedmiotów z doradcami metodycznymi |
nauczyciele przedmiotu |
|
współpraca z OKE |
udział w szkoleniach egzaminatorów przedmiotowych |
nauczyciele, dyrektor |
tworzenie zadań do arkuszy egzaminacyjnych dla potrzeb OKE |
nauczyciele |
|
sprawdzanie arkuszy egzaminacyjnych |
nauczyciele |
|
działania podejmowane w ramach WDN |
posiedzenia RP dotyczące aktywizujących metod nauczania |
dyrektor |
szkolenie rady w zakresie pracy z uczniem zdolnym |
dyrektor, pedagog |
|
szkolenie rady w zakresie pracy z uczniem słabym |
dyrektor, pedagog |
|
współpraca nauczycieli w ramach zespołów samokształceniowych |
dyrektor, liderzy zespołów samokształceniowych |
|
prowadzenie lekcji otwartych w ramach zespołów samokształceniowych |
nauczyciele, zespół kierowniczy szkoły |
|
ewaluacja przedmiotowych systemów oceniania |
liderzy zespołów samokształceniowych |
|
wdrożenie systemu wspierającego i motywacyjnego |
powołanie zespołu kierowniczego szkoły i określenie zakresu działalności:
|
dyrektor, zespół kierowniczy szkoły |
Współpraca z Instytutem Spawalnictwa w Gliwicach |
Udział w kursach i seminariach organizowanych przez Instytut |
Dyrektor, kierownik warsztatów |
Dydaktyka
Podstawą sukcesu dydaktycznego jest stworzenie ciekawej oferty programowej, indywidualizacja pracy z uczniem, łączenie teoretycznej wiedzy
z umiejętnościami praktycznymi. Oprócz podstawowych zajęć przedmiotowych, szkoła powinna zapewnić młodzieży udział w różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych, umożliwiających wszechstronny rozwój. Odbywają się zajęcia pozalekcyjne - koła zainteresowań między innymi z matematyki, polonistyczne, języków obcych. Działają: kółko recytatorskie, kółko informatyczne, radiowęzeł , gazetka szkolna, Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Iłżeckiej. Młodzież uczestniczy w zajęciach sportowych: piłka ręczna, piłka siatkowa, koszykówka, lekkoatletyka, tenis ziemny. Uzdolnieni uczniowie biorą udział
w kursach przygotowawczych do olimpiad przedmiotowych. Osiągnięcia młodzieży są eksponowane na forum klasy, szkoły i szkolnej stronie internetowej www.zspilza.pl. Proces dydaktyczny połączony jest
z organizowaniem edukacyjnych wycieczek krajoznawczych, wycieczek do teatru, muzeum, kina a także lokalnych zakładów pracy. W szkole obowiązują programy nauczania wydane przez MEN. Komisje przedmiotowe dokonują adaptacji programów nauczania pod względem:
a. eliminacji treści programowych, które są nieaktualne ze względu na rozwijający się postęp techniki,
b. wprowadzenia treści nowych, uwzględniających nowoczesne technologie wytwarzania,
c. wprowadzenia treści programowych zawartych w podstawach programowych do poszczególnych przedmiotów.
Okresowo dokonuje się oceny realizacji stosowanych programów nauczania. Wyniki oceny są uwzględniane przy modyfikacji programów. Wszelkie adaptacje i modyfikacje programów nauczania są konsultowane
z nauczycielami metodykami i zatwierdzone przez Radę Pedagogiczną.
W miesiącu wrześniu przeprowadza się badanie zdolności i możliwości uczniów przyjętych do klas pierwszych.
Przyrost wiedzy i umiejętności jest badany w szkole przy pomocy:
a. testów wiadomości,
b. ćwiczeń praktycznych (zajęcia praktyczne).
Jeżeli jest właściwie postawiona diagnoza wstępna i wysunięte wnioski oparte o diagnozę to obserwuje się przy następnych badaniach przyrost wiedzy, choć nie w każdej klasie jest on jednakowy. Plan doskonalenia nauczycieli (ogólny) został opracowany dla całej szkoły. Nauczyciel planując poszczególne jednostki lekcyjne uwzględnia potrzeby i zainteresowania uczniów, wykorzystanie czasu lekcji i efektywne uczenie się.
Lekcje prowadzone są zgodnie z metodyką dla danego przedmiotu. Stosowane metody uwzględniają możliwości uczniów i specyfikę przedmiotu.
Nauczyciele stosują szeroko aktywizujące metody nauczania.
Na lekcjach wykorzystują w dużym stopniu istniejące pomoce dydaktyczne.
Szkoła ma określone dla każdego przedmiotu wymagania na poszczególne stopnie szkolne.
Dokładnie określone są kryteria ocen z zachowania. Szkoła zachęca uczniów do dokonywania oceny własnej pracy i głównie w szkołach średnich próbuje wyrobić u uczniów odpowiedzialność za wyniki własnego uczenia się.
W związku z powyższym planujemy:
Zadanie szczegółowe |
Formy realizacji |
Odpowiedzialny za wykonanie |
opracowanie planu dydaktyczno - wychowawczego szkoły
|
powołanie zespołu do tworzenia planu |
dyrektor, zespół kierowniczy |
gromadzenie materiałów |
powołany zespół |
|
opracowanie projektu planu |
powołany zespół |
|
prezentacja i konsultacja z RP, SU, Radą Rodziców |
przedstawiciel zespołu opracowującego projekt, dyrektor szkoły |
|
zatwierdzenie planu do realizacji |
Rada Pedagogiczna, rada rodziców, stowarzyszenie |
|
realizacja planu |
Rada Pedagogiczna, dyrektor, zespół kierowniczy |
|
edukacja kulturalna
|
coroczne wyjazdy do teatru, opery, operetki, kabaretu itp |
nauczyciele języka polskiego, wychowawcy |
udział w koncertach |
dyrektor, wychowawcy |
|
stała współpraca z różnymi ośrodkami kultury: muzea, biblioteka publiczna, |
dyrektor, nauczyciele |
|
organizowanie wyjazdów i spotkań w celu poznania pracy, zasad funkcjonowania mediów |
nauczyciele, dyrektor |
|
Wydawanie gazetki szkolnej |
Dyrektor, SU |
|
praca z uczniami w celu podnoszenia poziomu nauczania
|
wykorzystanie metod aktywizujących w procesie dydaktycznym |
nauczyciele |
motywowanie uczniów do odnoszenia sukcesów poprzez pochwały nagrody, stypendia. |
nauczyciele, dyrektor, Rada Rodziców, stowarzyszenie |
|
prezentacja na terenie szkoły i w środowisku lokalnym osiągnięć uczniów szkoły |
nauczyciele, dyrektor |
|
organizacja szkolnych konkursów z różnych dziedzin wiedzy |
nauczyciele |
|
współpracy z uczelniami wyższymi i placówkami naukowymi |
nauczyciele, dyrektor |
|
zachęcanie uczniów do wzbogacania swojej wiedzy korzystając z różnych źródeł |
nauczyciele, dyrektor |
|
coroczna organizacja Dnia Ziemi |
nauczyciele, dyrektor |
|
organizowanie zajęć pozalekcyjnych
|
pozyskiwanie środków pozabudżetowych na finansowanie zajęć |
dyrektor, Rada Rodziców, stowarzyszenie |
praca z uczniami mająca na celu poprawę ich sprawności fizycznej |
nauczyciele W-F, wychowawcy |
|
przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych |
nauczyciele przedmiotów |
|
organizowanie biwaków, wycieczek, spływów kajakowych, obozów zimowych i letnich |
nauczyciele, wychowawcy |
|
Wyjazdy uczniów na pływalnię/kryty basen/ |
Dyrektor, Rada Powiatu, Rada Rodziców |
|
Zajęcia z języków obcych poszerzających ofertę podstawową szkoły głównie język obcy zawodowy. |
Dyrektor, Rada Rodziców |
|
Zajęcia w ramach Szkolnego Klubu Sportowego: sekcje piłki nożnej, siatkowej, koszykówka, piłka ręczna, tenis stołowy itp. |
nauczyciele wychowania fizycznego |
|
Zajęcia chóru szkolnego |
Dyrektor, nauczyciel muzyki |
|
Planowanie kariery zawodowej |
Dyrektor, nauczyciele |
|
Koło informatyczne |
Dyrektor, nauczyciele informatyki |
|
Uzyskanie przez uczniów drugiego zawodu |
rozszerzenie oferty edukacyjnej o zajęcia z zakresu kursów spawalniczych |
Dyrektor, Rada Rodziców |
Współpraca ze środowiskiem
Szkołę tworzą nie tylko uczniowie nauczyciele, ale również rodzice. Bez ich udziału proces dydaktyczno-wychowawczy nie da oczekiwanych efektów. Spójność działań rodziców, szkoły i środowiska lokalnego sprzyja realizacji celów ogólnych szkoły. W naszej szkole działa Rada Rodziców. Rodzice współorganizują uroczystości szkolne: studniówkę klas maturalnych, rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego. Biorą udział w przygotowaniu imprez klasowych. Pomagają w sprawowaniu opieki nad młodzieżą podczas wycieczek klasowych. Rodzice brali udział w budowaniu: Statutu Szkoły, Szkolnego Programu Wychowawczego. W szkole odbywają się cyklicznie
(co najmniej 3 razy w roku) spotkania z rodzicami tzw. wywiadówki. Współpraca, ze środowiskiem to nie tylko współdziałanie z rodzicami, ale także z różnymi instytucjami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy. Korzystamy z usług: Komendy Miejskiej Policji w Iłży, powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej, Pełnomocnika do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomani i Przemocy, Centrum, PCK, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Iłży.
Współpracujemy z innymi szkołami średnimi, uczelniami wyższymi; Biblioteką Publiczną w Iłży, Muzeum w Iłży, Domem Kultury w Iłży, środowiskiem medycznym i miejscową parafią.
Nasze działania skoncentrujemy na:
Zadanie szczegółowe |
Formy realizacji |
Odpowiedzialny za wykonanie |
współpraca z rodzicami |
ustalenie comiesięcznych dyżurów nauczycieli |
zespół kierowniczy szkoły |
eksponowanie w widocznym miejscu informacji adresowanych do rodziców |
dyrekcja |
|
angażowanie rodziców do działań na rzecz szkoły poprzez udział w pracach Rady Rodziców |
zespół kierowniczy szkoły, prezydium rady rodziców i stowarzyszenia |
|
udział w konstruowaniu i opiniowanie przez rodziców dokumentów wewnątrzszkolnych |
zespół kierowniczy szkoły, prezydium rady rodziców i stowarzyszenia |
|
udział rodziców w uroczystościach szkolnych |
prezydium rady rodziców i stowarzyszenia |
|
wyróżnianie rodziców szczególnie zaangażowanych w życie szkoły poprzez listy pochwalne |
dyrektor, zespół kierowniczy szkoły |
|
współpraca z instytucjami wspierającymi pracę szkoły |
Spotkania z przedstawicielami:
|
dyrektor, pedagog, wychowawcy, nauczyciele, rodzice |
Wychowanie w szkole ma na uwadze rozwój ucznia we wszystkich sferach jego osobowości. Szkoła stawia cele przed uczniem w zakresie:
a. wychowania fizycznego,
b. kształcenia zdolności spostrzegania i kojarzenia,
c. ukierunkowania uczuć i emocji,
d. rozwoju moralnego,
e. kształcenia woli,
f. rozwoju duchowego,
g. rozwoju intelektualnego.
Zadania zawarte w programie wychowawczym szkoły zapewniają osiągnięcie określonych przez szkołę celów.
Szkolny program wychowawczy przewiduje wdrażanie w szkole następujących programów profilaktycznych i zdrowotnych:
a. zapobieganie nikotyzmowi,
b. walka z AIDS.
Program wychowawczy szkoły jest aprobowany przez rodziców
i miejscowe środowisko. Szkoła ma jednolity system kar i nagród, który jest podany w Statucie Szkoły i Regulaminie Ucznia. Uczniowie są zapoznawani ze swoimi obowiązkami i prawami poprzez wychowawców.
Szkoła posiada wypracowane tradycje:
a. sztandar szkoły,
b. pieśń szkoły,
c. święto Patrona Szkoły – Stanisława Staszica,
d. dni sportu,
e. dzień wiosny,
f. spotkanie opłatkowe,
g. pożegnanie klas maturalnych.
Wychowawca spotyka się z klasą w ramach godzin wychowawczych. Oprócz tego 1 –2 godz. tygodniowo przeznacza na indywidualne spotkania
z uczniami i ich rodzicami. Wychowawcy klas prowadzą systematycznie cykle tematyczne z zakresu przyjętego przez szkołę programu zajęć wychowawczych.
Szkoła podejmuje między innymi następujące działania, aby uczeń
i nauczyciel czuli się w niej bezpiecznie:
a. sprawiedliwe kryteria oceniania,
b. poszanowanie godności osobistej,
c. zwalczanie wszelkich oznak chamstwa i chuligaństwa,
d. pomoc uczniom mającym trudności w nauce,
Plan rozwoju warsztatów szkolnych
w latach 2009/2014
I. Diagnoza stanu obecnego warsztatów szkolnych
1. Nauczane zawody
Typ szkoły
|
KL I |
KL II |
KL III |
KL IV |
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Mechanik pojazdów samochodowych |
20 |
26 |
24 |
|
Technikum Samochodowe Technik pojazdów samochodowych |
15 |
14 |
|
|
Technikum Mechaniczne Obsługa i naprawa pojazdów samochodowych |
15 |
19 |
|
|
Technikum Elektroniczne Systemy i sieci komputerowe |
|
15 |
|
|
2. Baza dydaktyczna
- obróbka mechaniczna – 10 stanowisk
- obróbka ręczna – 10 stanowisk
- spawalnia
- pracownie samochodowe
- 3 silniki o zapłonie iskrowym
- 1 silnik o zapłonie samoczynnym
- przyrząd do sprawdzania ciśnienia sprężania
- przyrząd do sprawdzania szczelności cylindrów
- przyrząd do sprawdzania wtryskiwaczy
- przyrząd do ustawiania luzów zaworowych
- obrotomierz
- analizator spalin
- diagnoskop
- urządzenie rozruchowe
- stół monterski
- zestaw narzędzi
- samochód osobowy FIAT 126p
- urządzenie rolkowe do badania skuteczności hamulców
- przyrząd do ustawiania świateł
- przyrząd do ustawiania geometrii kół jezdnych
- przyrząd do sprawdzania luzu w układzie kierowniczym
- przyrząd do pomiaru nacisku na pedał hamulca
- podnośnik hydrauliczny
- kanał
- wyciągnik elektryczny
- zestaw narzędzi
- silnik FIATA 126p z prądnicą
- silnik FIATA 126p z alternatorem
- stanowisko do badania akumulatorów
- stanowisko do badania alternatorów
- stanowisko do badania rozruszników
- stanowisko do diagnostyki układu zapłonowego
- zestaw przyrządów
- areometr
- woltomierz
- amperomierz
- omomierz
- lampa stroboskopowa
- iskiernik ostrzony
- zestaw monterski
- zestaw kluczy
- stanowisko demontażu zespołów
- podnośnik dwukolumnowy
- wózek transportowy
- szafka narzędziowa
- samochód osobowy FIAT 125p
- stanowisko diagnostyki pojazdów
- podnośnik czterokolumnowy
- urządzenie do wymuszania luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu (szarpak)
- przyrząd do kontroli i regulacji geometrii kół jezdnych
- analizator spalin z dymomierzem
- tester usterek
- szafka narzędziowa
- przyrząd do ustawiania świateł
- diagnoskop samochodowy
- samochód osobowy POLONEZ
- stanowisko do naprawy kół jezdnych
- demontażownica do kół
- wyważarka do kół
- sprężarka
- klucze pneumatyczne
- stół ślusarski
- stojak do demontażu
- stanowisko do mycia części
- praska hydrauliczna
- płyta traserska
- przyrząd kłowy
- komplet przyrządów pomiarowych
- pryzmy
- komplet kluczy i przyrządów monterskich
- pracownia elektroniczna
Diagnoza stanu obecnego
Uczniowie 4 – ro letniego technikum elektronicznego o specjalności: systemy
i sieci komputerowe podczas zajęć praktycznych odbywających się na warsztatach szkolnych przechodzą przez następujące działy:
Dwa pierwsze działy realizowanie są na dziale obróbki ręcznej i mechanicznej. Na zajęciach w tych pracowniach nie powinno znajdować się więcej niż 8 – 10 uczniów
Kolejne dwa działy realizowane są w pomieszczeniu wyposażonym w 5 – cio stanowiskową instalację elektryczna. Na każdym z tych stanowisk może znajdować się maksymalnie 2 osoby. Ze względów BHP w pracowni na zajęciach powinno znajdować się grupa 8 – 10 uczniów.
Wyposażenie stanowisk:
- lutownice (5 lutownic 20W na 230V i 6 lutownic 20W na 24V)
- materiały lutownicze i materiały do wykonywania płytek drukowanych (małe ilości)
- przyrządy kontrolno pomiarowe (analogowe mierniki)
- szlifierka
- wiertarka
- zestaw narzędzi
- katalogi elementów elektronicznych
3. Kadra
LP.
|
Wykształcenie |
Specjalność |
Ilość |
1. |
Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym |
a) Mechanika b) Naprawa i eksploatacja pojazdów samochodowych c) Instruktor nauki jazdy |
1 |
2. |
Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym |
a) Pedagogika zawodowa i zarządzanie w oświacie b) Europejski instruktor spawalnictwa c) Technik – obróbki skrawaniem |
1 |
3. |
Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym |
a) Edukacja techniczno – informatyczna b) Technik – obróbki skrawaniem |
1 |
4. |
Technik mechanik Ukończony 3-ci rok elektrotechniki |
a) Elektryk b) Energoelektronika i automatyka napedów elektrycznych |
1 |
5. |
Technik mechanik |
Budowa maszyn |
1 |
1. Nauczane zawody
Typ szkoły
|
KL I |
KL II |
KL III |
KL IV |
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Mechanik pojazdów samochodowych |
20 |
26 |
24 |
|
Technikum Samochodowe Technik pojazdów samochodowych |
15 |
14 |
|
|
Technikum Mechaniczne Obsługa i naprawa pojazdów samochodowych |
15 |
19 |
|
|
Technikum Elektroniczne Systemy i sieci komputerowe |
|
15 |
|
|
2. Baza dydaktyczna
- doposażenie pracowni w obrabiarkę sterowaną numerycznie
- modernizacja lub przebudowa wentylacji stanowiskowych
- silników
- doposażenie pracowni w silnik nowszej generacji
- doposażenie w model układu doładowania silnika
- podwozi i nadwozi
- doposażyć pracownię w podstawki o regulowanej wysokości
- doposażyć w model lub schemat klimatyzacji
- doposażyć w model lub schemat centralnego zamka
- diagnostyki pojazdów
- żurawik z wysięgnikiem
- pokrowce na błotniki i siedzenia
- tester amortyzatorów
- tester układów samodiagnostyki
- przyrząd do klejenia ogumienia
- montażu, demontażu i weryfikacji części
- przyrząd kłowy (duży)
- wyposażenia elektrycznego
- multimetr uniwersalny
- próbnik kondensatorów
- schemat lub model alarmu samochodowego
-pracownia elektroniki
Iłża 16 czerwca 2009r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Stanisława Staszica w Iłży